Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden



BEDRIJFSEIGEN VOORWAARDEN TENNISREIS.NL 
 
Belangrijke informatie over het boekingsproces, uw heen- en terugreis, uw verblijf, kortingen, verzekeringen en de algemene reisvoorwaarden vindt u hier. Neemt u ze zorgvuldig door, zodat u weet wat uw rechten en plichten zijn. 
 
HOOFDBOEKER/AANMELDER 
Wanneer u met meerdere personen tegelijkertijd boekt, fungeert het (e-mail)adres van de hoofdboeker/aanmelder als correspondentieadres. Hij/zij ontvangt ook de boekingsbevestiging/factuur en de reisbescheiden. De hoofdboeker/aanmelder is aansprakelijk voor de verplichtingen van de door hem aangemelde personen, ook in geval van annulering en betaling.
 
DEFINITIES 
Reisorganisator: Degene die, in de uitoefening van zijn bedrijf, op eigen naam aan het publiek of aan een groep personen van te voren georganiseerde reizen aanbiedt. Reisovereenkomst: overeenkomst tot verschaffen van een georganiseerde reis met overnachting of van meer dan 24 uur en minimaal twee van de volgende diensten: vervoer; verblijf; andere significante toeristische dienst. 
Reiziger:
a. de wederpartij van de reisorganisator;
b. degene te wiens behoeve de reis is bedongen en die dat beding heeft aanvaard;
c. degene aan wie de rechtsverhouding tot de reisorganisator is overgedragen.  
PREFERENTIES 
Wij doen ons best te voldoen aan speciale wensen die bij boeking kenbaar worden gemaakt. Of dat lukt is vaak afhankelijk van de uiteindelijke dienstverleners, zoals het hotel of de luchtvaartmaatschappij. Een preferentie is daarom nooit een garantie. 
 
BOEKINGS-/WIJZIGINGSKOSTEN  
Om onze prijzen zo laag mogelijk te houden, berekenen wij de administratiekosten niet per persoon, maar per boeking. U betaalt dus onafhankelijk van het aantal personen € 17 administratie/boekingskosten. Indien op uw verzoek wijzigingen dienen te worden aangebracht in een reeds gemaakte boeking, kunnen wijzigingskosten ter hoogte van € 27 per voorval in rekening worden gebracht. 
ANNULERINGSVERZEKERING 
Graag willen wij u wijzen op het belang van een goede reis- en annuleringsverzekering. Voor meer informatie zie www.europeesche.nl of bel met de klantenservice van de Europeesche Verzekering: 020-6515253. Zij adviseren u graag bij het afsluiten van een juiste verzekering. 
 
 
 
REIZEN PER VLIEGTUIG 
Bij elke bestemming die wij inclusief vliegreis aanbieden, is onder voorbehoud de geplande uitvoerende luchtvaartmaatschappij vermeld. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.  
Twee weken voor vertrek kunt u een indicatie van uw reisschema opvragen. Deze indicatie is echter altijd onder voorbehoud, aangezien het voorkomt dat deze tijden – om welke reden dan ook – kunnen wijzigen. De definitieve lokale vluchttijden treft u aan in uw reisbescheiden, maar ook dan zijn deze nog onder voorbehoud. 
Omdat de luchtvaartmaatschappij de tickets alleen kan printen als de vertrektijden definitief zijn, kan het voorkomen dat u de tickets pas een paar dagen voor uw vertrek ontvangt.  Door bijvoorbeeld technische/ organisatorische redenen en/of weersomstandigheden, kunnen tot en met de dag van vertrek uit Nederland of bij de terugvlucht vanuit het buitenland wijzigingen worden aangebracht, ten aanzien van bijvoorbeeld luchtvaartmaatschappij, type vliegtuig en/of vluchtschema. Tennisreis.nl B.V. heeft hier helaas geen enkele invloed op en kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld. Wel stellen wij alles in het werk om u zo tijdig mogelijk te informeren over deze zaken. Wij raden u echter aan om voor u naar de luchthaven gaat, op teletekst of op internet (www.schiphol.nl) te controleren of de vertrektijd van uw vlucht eventueel gewijzigd is. Verder kan het in incidentele gevallen voorkomen dat u een late heenvlucht en een vroege terugvlucht heeft. Op de heenreis zou dit in het meest ongunstige geval betekenen dat u zelfs na 24.00 uur bij uw accommodatie aankomt. Op de terugreis kan het voorkomen dat u ’s ochtends zeer vroeg bij het hotel wordt opgehaald.  
 
FULLSERVICE EN A LA CARTE VLUCHTEN 
Bij fullservicevluchten zijn alle drankjes, hapjes en maaltijden tijdens de vlucht inbegrepen. Naar de meeste bestemmingen vliegt u echter à la carte. Tijdens deze vluchten wordt aan boord niet dezelfde cateringservice verleend als bij de fullservicevluchten. Dit houdt in dat tijdens de vlucht hapjes en drankjes niet automatisch worden geserveerd, maar alleen tegen betaling verkrijgbaar zijn. 
 
LUCHTHAVENBELASTING EN TOESLAGEN 
Alle (luchthaven)belastingen zijn bij de prijs van onze reizen inbegrepen (tenzij anders vermeld bij toeslagen van de desbetreffende reis). Ook de veiligheidstoeslag en de Airport Security Charge zijn bij de reissom van al onze (vlieg)reizen inbegrepen. 
 
REISDUUR 
Wanneer bij reizen waarbij het vervoer is inbegrepen, de reis- en/of verblijfsduur is vermeld in dagen, worden de dagen van vertrek en aankomst als gehele dagen meegeteld. Dit is ongeacht de vertrek- en aankomsttijd. Het kan voorkomen dat het feitelijk verblijf minder dagen telt, dan in de flyer en/of website is vermeld. U kunt geen aanspraak maken op terugbetaling van (een deel van) de reissom als u laat vertrekt en vroeg terugkeert. Dit geldt ook wanneer uw vluchttijd na ontvangst van de reisbescheiden nog wijzigt.    
De all-inclusive en de volpension-plus-formules gaan in op het moment van aankomst in het hotel en eindigen op de dag van vertrek om 12.00 uur. Wanneer u door vertraging later aankomt in het hotel, of op de dag van vertrek als gevolg van de vluchttijden al vóór 12.00 uur uw hotel per transfer verlaat, is er géén restitutie voor eventuele ‘gemiste’ maaltijden en drankjes mogelijk. Vertrekt u pas na 12.00 uur, dan kunt u meestal tegen betaling van een toeslag ook de rest van de dag van de all-inclusive- of volpension-plus-formule gebruikmaken. Verblijft u op basis van halfpension, dan kan het eveneens voorkomen dat u bij late aankomst of een vroeg vertrek een maaltijd mist, waarvoor geen restitutie mogelijk is. Indien mogelijk zal het hotel eventueel een koude schotel in plaats van een diner aanbieden of kunt u, een dag voor vertrek, een ontbijtpakket bestellen. 
VERLENGEN 
Voor vrijwel alle bestemmingen geldt dat het mogelijk is om uw verblijf met een of meerdere weken te verlengen. Bij sommige bestemmingen kunt u ook met een of meerdere dagen verlengen. De verlenging dient direct bij boeking te worden opgegeven. De verlengingsprijs is, tenzij anders vermeld, altijd gebaseerd op een tweepersoonskamer inclusief halfpension (ontbijt en diner) of indien van toepassing, op basis van all-inclusive, maar exclusief het tennisprogramma.  
Het tennisprogramma kan vaak tegen een zeer aantrekkelijke prijs ook verlengd worden. U kunt vrijblijvend informatie over de verlengingsmogelijkheden opvragen bij één van onze medewerkers. 
 
VERBLIJF 
Al onze arrangementen zijn op basis van een verblijf in een tweepersoonskamer. Vaak is het wel mogelijk om op aanvraag een driepersoonskamer te boeken, dit is in de meeste gevallen een tweepersoonskamer met extra bed, tenzij anders door Tennisreis.nl wordt aangegeven. Gaat u alleen op tennisvakantie, dan kunt u kiezen voor een verblijf in een eenpersoonskamer. 
Voor het verblijf op een eenpersoonskamer geldt vrijwel altijd een toeslag 
 
EENPERSOONSKAMER 
In geval van een eenpersoonskamer betaalt u vrijwel altijd een toeslag. Bij verblijf in een eenpersoonskamer dient u er rekening mee te houden dat deze kamers kwalitatief minder kunnen zijn dan de tweepersoonskamers in hetzelfde hotel. Bovendien is het aantal eenpersoonskamers soms beperkt en zijn de toeslagen voor eenpersoonskamers relatief hoog. Dit heeft te maken met het beleid van sommige hoteleigenaren. Wij doen er alles aan om de toeslagen zo laag mogelijk te houden. Belangrijk voor u om te weten is dat er in verschillende hotels de mogelijkheid is om een tweepersoonskamer voor alleengebruik te boeken, ook hier geldt in de meeste gevallen een toeslag. U kunt ons mailen voor meer informatie over de eenpersoonskamers in het door u gekozen hotel.  
 
HET ‘UPGRADEN’ VAN KAMERS 
Conform de onze reisvoorwaarden hoort u de kamer te krijgen waarvoor u heeft geboekt. Is dat door onvoorziene omstandigheden niet mogelijk, dan behoort u een kwalitatief gelijkwaardige óf betere accommodatie toegewezen te krijgen. Soms blijkt eenmaal ter plaatse dat er alleen nog luxe kamers beschikbaar zijn. Hierdoor kan het voorkomen dat u of andere deelnemers in een luxere kamer worden ingedeeld dan waarvoor geboekt en betaald is. Het komt tevens voor dat het hotel als extra service besluit om alle deelnemers van de tennisreis in luxere kamers in te delen, ondanks dat de geboekte kamers gewoon beschikbaar zijn. Het hotel bepaalt de indeling van de kamers altijd zelf. Tennisreis.nl BV heeft daar als reisorganisatie geen invloed op. Ook worden wij hiervan niet vooraf op de hoogte gebracht. 
 
SEIZOENSINVLOEDEN 
In het voor- of naseizoen is het in een aantal hotels (over het algemeen) wat rustiger. Het is daardoor (of door weersomstandigheden) mogelijk dat bepaalde onderdelen van het hotelprogramma geen doorgang vinden of dat sommige faciliteiten gesloten of beperkt geopend zijn. Bijvoorbeeld een à la carte restaurant, zwembad, watersportfaciliteiten en een animatieprogramma. Ook kan het voorkomen dat maaltijden in plaats van in buffetvorm in menuvorm worden geserveerd. Tennisreis.nl B.V. wordt voor deze ‘seizoensinvloeden’ niet verantwoordelijk gehouden. 
 
 
KORTING ‘GEEN DEELNAME TENNISPROGRAMMA’ 
De prijzen in onze flyer en op onze website zijn all-in prijzen tenzij anders vermeld, dat wil zeggen inclusief het Tennisreis.nl tennisprogramma. Wilt u of uw reisgenoot deelnemen zonder tennisprogramma dan ontvangt u een korting van € 125 op een tennislesweek en € 35 op een tennisweekend. 
 
KORTINGEN EN AANBIEDINGEN 
Mogelijke kortingen en aanbiedingen zijn enkel geldig op het genoemde kamertype en vertrekdata. Genoemde prijzen zijn vanaf prijzen p.p. en bij een 2-persoonsbezetting van de kamer. Als u boekt wordt de korting automatisch verrekend op de factuur die u van ons ontvangt. Reizen waarop kortingen van toepassing zijn, kunnen op bepaalde data uitverkocht zijn. Als een extra reis aan het aanbod wordt toegevoegd, dan is de korting op de extra reis niet van toepassing. Kortingen gelden niet voor reeds gemaakte boekingen. Kortingen gelden ook niet bij wijzigingen aan reeds gemaakte boekingen. Kortingen worden niet gegeven op de losse verkoop van opties en extra’s, vliegtickets, bus transfers en verzekeringen. Prijswijzigingen en typefouten voorbehouden. 
 
ACTIEVOORWAARDEN DOUBLE THE FUN TENNIS TOERNOOI 
Het arrangement is enkel geldig op genoemde aankomstdata en voor vermelde accommodaties tijdens het DTF toernooi. Niet geldig voor reeds gedane boekingen. Dit aanbod is niet geldig in combinatie met andere kortingen, (spaar)acties, waardebonnen of in geval van annulering. Geldig zolang de voorraad strekt. Het arrangement is alleen te boeken in combinatie met een verblijf op een van de aangeboden accommodaties waar het DTF toernooi plaatsvindt. Tennisreis.nl behoudt het recht voor om DTF sessies/indelingen aan te passen. Dit zal te allen tijde in overleg zijn met de hoofdboeker/aanmelder. 
 
REISVOORWAARDEN 
1. HERROEPINGSRECHT 
De reiziger heeft het recht om binnen 24 uur na de totstandkoming van de reisovereenkomst deze zonder opgave van redenen kosteloos te herroepen tenzij dit recht in de aanbieding is uitgesloten door het gebruik van de term “definitieve boeking”. Onder reiziger wordt in dit verband uitsluitend de hoofdboeker/aanmelder verstaan. De reiziger heeft geen herroepingsrecht in geval de reisovereenkomst wordt gesloten binnen 8 weken voor vertrek. 
 
2. AANBETALING 
2.1. Uw (aan)betaling dient u per ommegaande te voldoen, het restbedrag dient uiterlijk 6 weken voor vertrek in ons bezit te zijn. Wanneer u binnen 6 weken voor vertrek boekt, dan is de aanbetaling tevens het gehele bedrag. U kunt uw factuur voldoen door middel van overboeking op ons rekeningnummer o.v.v. uw factuurnummer. 
2.2. Indien u de volledige betaling niet 1 week voor vertrek heeft voldaan, zullen we u de reisbescheiden niet toesturen. Zodra de betaling dan wel binnen is, sturen we uw reisbescheiden toe. 
2.3. De reiziger die niet tijdig heeft betaald is over het verschuldigde bedrag vanaf de datum van verzuim de wettelijke rente verschuldigd. Voorts is hij na aanmaning gehouden tot vergoeding van de buitengerechtelijke incassokosten van lid 4.
2.4. De buitengerechtelijke kosten bedragen maximaal 15% over een reissom tot €2500,-; 10% over de daarop volgende €2500,-; 5% over de volgende €5000,- en 1% over het meerdere. De reisorganisator kan ten voordele van de reiziger afwijken van genoemde bedragen en percentages.
 
3. ANNULERING 
3.1. Standaard annuleringskosten Tennisreis.nl/Tenniskamp.nl 
Indien een overeenkomst wordt geannuleerd, kan de reisorganisator de reiziger naast eventueel verschuldigde reserveringskosten de volgende annuleringskosten in rekening brengen: 
- bij annulering tot de 42ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling; - bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 35% van de reissom; 
- bij annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de 21ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 40% van de reissom; 
- bij annulering vanaf de 21ste dag (inclusief) tot de 14e dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom; 
- bij annulering vanaf de 14e dag (inclusief) tot de 5e dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom; 
- bij annulering vanaf de 5e dag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom; - bij annulering op de vertrekdag of later: de volledige reissom. 
 
3.2. Afwijkende annuleringskosten Double The Fun 
3.2.1. Voor eigen-vervoerreizen naar wooneenheden zoals bungalows, appartementen, stacaravans en campingstaanplaatsen, zijn naast eventueel verschuldigde reserveringskosten de volgende annuleringskosten verschuldigd: - bij annulering tot de 42ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: aanbetaling; - bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 60% van de reissom; 
- bij annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom; 
- bij annulering op de vertrekdag of later: de volledige reissom. 
3.2.2. Indien een reis is samengesteld uit verschillende onderdelen, waarop verschillende annuleringsbepalingen van toepassing zijn, gelden per onderdeel de specifiek hierop van toepassing zijnde bepalingen. 
 
3.3. Deelannulering 
3.3.1. Indien een reiziger uit een reisgezelschap zijn aandeel in de overeenkomst voor een gezamenlijk verblijf in een hotel, appartement, vakantiewoning of andere accommodatie annuleert, is hij annuleringskosten verschuldigd. 
3.3.2. Als de grootte van het resterende gezelschap in de prijstabel voor deze accommodatie voorkomt, doet de reisorganisator aan de overblijvende reiziger(s) een bij de nieuwe groepsgrootte passend wijzigingsvoorstel voor dezelfde periode en in dezelfde of vergelijkbare accommodatie. 
3.3.3. Indien het wijzigingsaanbod niet mogelijk is of niet wordt geaccepteerd, wordt de overeenkomst voor alle reizigers geannuleerd en zijn alle reizigers annuleringsgeld verschuldigd. 
3.3.4. Het totaalbedrag van annuleringsgeld en gewijzigde reissom zal de totale reissom van de oorspronkelijke reizigers nooit te boven gaan. Een eventueel overschot wordt op de nieuwe reissom in mindering gebracht. 
 
3.4. Annulering buiten kantooruren 
Annuleringen buiten kantooruren worden geacht te zijn verricht op de eerstvolgende werkdag. 
 
3.5. In-de-plaatsstelling 
3.5.1. De reiziger kan aan de reisorganisator verzoeken zich te laten vervangen door een ander. Daarvoor gelden de volgende voorwaarden:
de ander voldoet aan alle aan de overeenkomst verbonden voorwaarden; en
het verzoek wordt uiterlijk 7 kalenderdagen vóór vertrek ingediend, dan wel zo tijdig dat de benodigde handelingen en formaliteiten nog kunnen worden verricht; en
de voorwaarden van de bij de uitvoering betrokken dienstverleners verzetten zich niet tegen deze indeplaatsstelling.
Ingeval het verzoek niet kan worden ingewilligd, zal de reisorganisator dat met redenen omkleed aan de reiziger meedelen.
3.5.2. De aanmelder, de reiziger en degene die hem vervangt zijn hoofdelijk aansprakelijk tegenover de reisorganisator voor de betaling van het nog verschuldigde gedeelte van de reissom, de wijzigingskosten en de eventuele extra kosten als gevolg van de vervanging.
3.6. Reisbescheiden
3.6.1 De reisorganisator geeft in de bevestiging aan op welk tijdstip en op welke wijze hij de reisbescheiden aan de reiziger ter beschikking zal stellen.
3.6.2. Indien de reiziger op het door de reisorganisator meegedeelde tijdstip, doch uiterlijk 5 werkdagen voor vertrek nog geen reisbescheiden ontvangen heeft, meldt hij dit onverwijld aan de reisorganisator.
3.7. Verplichtingen van de reiziger
3.7.1. De reiziger is verplicht tot naleving van alle aanwijzingen door of namens de reisorganisator gegeven en is aansprakelijk voor schade veroorzaakt door zijn gedragingen. Dit te beoordelen naar de maatstaf van het gedrag van een correcte reiziger.
3.7.2. De reiziger die zodanig hinder of overlast oplevert of kan opleveren, dat een goede uitvoering van de reis daardoor wordt bemoeilijkt of kan worden bemoeilijkt, kan door de reisorganisator van (voortzetting van) de reis worden uitgesloten, indien van de reisorganisator in redelijkheid niet kan worden gevergd dat de overeenkomst wordt nagekomen. De hieruit voortvloeiende kosten komen voor rekening van de reiziger.
3.7.3. De reiziger is verplicht eventuele schade te vermijden en zo veel mogelijk te beperken.
3.7.4. Iedere reiziger dient uiterlijk 24 uur vóór het aangegeven tijdstip van vertrek van de terugreis zich van het exacte tijdstip van vertrek te vergewissen.
3.8. Aansprakelijkheid reisorganisator
3.8.1. De aansprakelijkheid voor schade die de reiziger lijdt, is beperkt tot driemaal de reissom tenzij de reisorganisator de dienst zelf verricht en/of als er sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid aan de zijde van de reisorganisator. De reisorganisator kan zijn aansprakelijkheid voor schade, veroorzaakt door dood of letsel van de reiziger, niet uitsluiten of beperken.
3.8.2. Een tekortkoming in de nakoming van een verbintenis die hem kan worden toegerekend, verplicht de reisorganisator mede tot vergoeding van ander nadeel dan vermogensschade, voor zover door die tekortkoming derving van reisgenot is veroorzaakt. Deze vergoeding bedraagt ten hoogste eenmaal de reissom.
3.8.3. Indien op een, in de reisovereenkomst begrepen, dienst een verdrag of een Verordening van de EU van toepassing is, kan de reisorganisator zich beroepen op een uitsluiting of beperking van aansprakelijkheid die dat verdrag of Verordening aan een dienstverlener als zodanig toekent of toestaat.
3.8.4. De reisorganisator is evenmin aansprakelijk indien en voor zover de reiziger zijn schade heeft kunnen verhalen uit hoofde van een door hem afgesloten verzekering, zoals bijvoorbeeld een reis- en/of annuleringsverzekering.
 
PASPOORT EN GELDIGHEID  
Conform de onze reisvoorwaarden dient u zelf voor vertrek na te gaan welke eisen het land van bestemming stelt ten aanzien van uw legitimatiebewijs. Neem voor de meest actuele informatie contact op met de ambassade van uw vakantieland. Bezit u niet de Nederlandse nationaliteit, dan is het mogelijk dat er voor u andere voorwaarden gelden. Wij adviseren u om hierover contact op te nemen met de ambassade van uw vakantieland. 
 
INENTINGEN EN VOORZORGSMAATREGELEN 
Voor meer informatie over inentingen en andere voorzorgsmaatregelen kunt u kijken op de website www.gezondopreis.nl of bellen naar de ‘Landelijke vaccinatielijn voor reizigers’, telefoonnummer (0900) 9584 (€ 0,45 per minuut). 
 
 
KLACHTEN 
Vanzelfsprekend doen wij er alles aan om uw reis en verblijf zo aangenaam mogelijk te laten verlopen. Toch kan het een enkele keer voorkomen dat wij door onvoorziene omstandigheden daar niet helemaal in slagen. Wanneer u klachten heeft, dient u deze ter plaatse onmiddellijk kenbaar te maken aan de tennisleraar of bij de receptie van het hotel. Op dat moment kan er vaak wat aan worden gedaan, achteraf is dat moeilijk. Wordt de klacht niet naar tevredenheid opgelost, neem dan direct contact op met Tennisreis.nl BV in Nederland: 0031-578-610011. 
Een klacht dient uiterlijk 2 maanden na aanvang van de reis bij ons schriftelijk te worden ingediend of per mail naar info@tennisreis.nl 
 
DOORGANG REIZEN 
Bij een te klein aantal deelnemers behoudt Tennisreis.nl B.V. zich het recht voor om de tennisreis te annuleren. U wordt hiervan uiterlijk 1 maand voor vertrek op de hoogte gebracht.  Het minimum aantal deelnemers dat wij aanhouden verschilt per activiteit: 
Voor Tennisreis.nl  5 deelnemers 
Voor Tenniskamp.nl  12 deelnemers, tenzij kamp o.l.v. prominent dan 24 deelnemers! 
Voor Double The Fun  20 deelnemers 
 
 
 

BEDRIJFSEIGEN VOORWAARDEN TENNISREIS.NL  

Belangrijke informatie over het boekingsproces, uw heen- en terugreis, uw verblijf, kortingen, verzekeringen en de algemene reisvoorwaarden vindt u hier. Neemt u ze zorgvuldig door, zodat u weet wat uw rechten en plichten zijn.  

HOOFDBOEKER/AANMELDER Wanneer u met meerdere personen tegelijkertijd boekt, fungeert het (e-mail)adres van de hoofdboeker/aanmelder als correspondentieadres. Hij/zij ontvangt ook de boekingsbevestiging/factuur en de reisbescheiden. De hoofdboeker/aanmelder is aansprakelijk voor de verplichtingen van de door hem aangemelde personen, ook in geval van annulering en betaling. 

DEFINITIES 

 Reisorganisator: Degene die, in de uitoefening van zijn bedrijf, op eigen naam aan het publiek of aan een groep personen van te voren georganiseerde reizen aanbiedt.
Reisovereenkomst: overeenkomst tot verschaffen van een georganiseerde reis met overnachting of van meer dan 24 uur en minimaal twee van de volgende diensten: vervoer; verblijf; andere significante toeristische dienst.
Reiziger: a. de wederpartij van de reisorganisator;
b. degene te wiens behoeve de reis is bedongen en die dat beding heeft aanvaard;
c. degene aan wie de rechtsverhouding tot de reisorganisator is overgedragen.  

PREFERENTIES Wij doen ons best te voldoen aan speciale wensen die bij boeking kenbaar worden gemaakt. Of dat lukt is vaak afhankelijk van de uiteindelijke dienstverleners, zoals het hotel of de luchtvaartmaatschappij. Een preferentie is daarom nooit een garantie.  

BOEKINGS-/WIJZIGINGSKOSTEN  
Om onze prijzen zo laag mogelijk te houden, berekenen wij de administratiekosten niet per persoon, maar per boeking. U betaalt dus onafhankelijk van het aantal personen € 17 administratie/boekingskosten. Indien op uw verzoek wijzigingen dienen te worden aangebracht in een reeds gemaakte boeking, kunnen wijzigingskosten ter hoogte van € 27 per voorval in rekening worden gebracht. 

ANNULERINGSVERZEKERING 
Graag willen wij u wijzen op het belang van een goede reis- en annuleringsverzekering. Voor meer informatie zie www.europeesche.nl of bel met de klantenservice van de Europeesche Verzekering: 020-6515253. Zij adviseren u graag bij het afsluiten van een juiste verzekering.    
 

REIZEN PER VLIEGTUIG 
Bij elke bestemming die wij inclusief vliegreis aanbieden, is onder voorbehoud de geplande uitvoerende luchtvaartmaatschappij vermeld. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend. Twee weken voor vertrek kunt u een indicatie van uw reisschema opvragen. Deze indicatie is echter altijd onder voorbehoud, aangezien het voorkomt dat deze tijden – om welke reden dan ook – kunnen wijzigen. De definitieve lokale vluchttijden treft u aan in uw reisbescheiden, maar ook dan zijn deze nog onder voorbehoud. Omdat de luchtvaartmaatschappij de tickets alleen kan printen als de vertrektijden definitief zijn, kan het voorkomen dat u de tickets pas een paar dagen voor uw vertrek ontvangt.  Door bijvoorbeeld technische/ organisatorische redenen en/of weersomstandigheden, kunnen tot en met de dag van vertrek uit Nederland of bij de terugvlucht vanuit het buitenland wijzigingen worden aangebracht, ten aanzien van bijvoorbeeld luchtvaartmaatschappij, type vliegtuig en/of vluchtschema. Tennisreis.nl B.V. heeft hier helaas geen enkele invloed op en kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld. Wel stellen wij alles in het werk om u zo tijdig mogelijk te informeren over deze zaken. Wij raden u echter aan om voor u naar de luchthaven gaat, op teletekst of op internet (www.schiphol.nl) te controleren of de vertrektijd van uw vlucht eventueel gewijzigd is. Verder kan het in incidentele gevallen voorkomen dat u een late heenvlucht en een vroege terugvlucht heeft. Op de heenreis zou dit in het meest ongunstige geval betekenen dat u zelfs na 24.00 uur bij uw accommodatie aankomt. Op de terugreis kan het voorkomen dat u ’s ochtends zeer vroeg bij het hotel wordt opgehaald.   

FULLSERVICE EN A LA CARTE VLUCHTEN 
Bij fullservicevluchten zijn alle drankjes, hapjes en maaltijden tijdens de vlucht inbegrepen. Naar de meeste bestemmingen vliegt u echter à la carte. Tijdens deze vluchten wordt aan boord niet dezelfde cateringservice verleend als bij de fullservicevluchten. Dit houdt in dat tijdens de vlucht hapjes en drankjes niet automatisch worden geserveerd, maar alleen tegen betaling verkrijgbaar zijn.  

LUCHTHAVENBELASTING EN TOESLAGEN 
Alle (luchthaven)belastingen zijn bij de prijs van onze reizen inbegrepen (tenzij anders vermeld bij toeslagen van de desbetreffende reis). Ook de veiligheidstoeslag en de Airport Security Charge zijn bij de reissom van al onze (vlieg)reizen inbegrepen.  

REISDUUR 
Wanneer bij reizen waarbij het vervoer is inbegrepen, de reis- en/of verblijfsduur is vermeld in dagen, worden de dagen van vertrek en aankomst als gehele dagen meegeteld. Dit is ongeacht de vertrek- en aankomsttijd. Het kan voorkomen dat het feitelijk verblijf minder dagen telt, dan in de flyer en/of website is vermeld. U kunt geen aanspraak maken op terugbetaling van (een deel van) de reissom als u laat vertrekt en vroeg terugkeert. Dit geldt ook wanneer uw vluchttijd na ontvangst van de reisbescheiden nog wijzigt.    De all-inclusive en de volpension-plus-formules gaan in op het moment van aankomst in het hotel en eindigen op de dag van vertrek om 12.00 uur. Wanneer u door vertraging later aankomt in het hotel, of op de dag van vertrek als gevolg van de vluchttijden al vóór 12.00 uur uw hotel per transfer verlaat, is er géén restitutie voor eventuele ‘gemiste’ maaltijden en drankjes mogelijk. Vertrekt u pas na 12.00 uur, dan kunt u meestal tegen betaling van een toeslag ook de rest van de dag van de all-inclusive- of volpension-plus-formule gebruikmaken. Verblijft u op basis van halfpension, dan kan het eveneens voorkomen dat u bij late aankomst of een vroeg vertrek een maaltijd mist, waarvoor geen restitutie mogelijk is. Indien mogelijk zal het hotel eventueel een koude schotel in plaats van een diner aanbieden of kunt u, een dag voor vertrek, een ontbijtpakket bestellen. 

VERLENGEN 
Voor vrijwel alle bestemmingen geldt dat het mogelijk is om uw verblijf met een of meerdere weken te verlengen. Bij sommige bestemmingen kunt u ook met een of meerdere dagen verlengen. De verlenging dient direct bij boeking te worden opgegeven. De verlengingsprijs is, tenzij anders vermeld, altijd gebaseerd op een tweepersoonskamer inclusief halfpension (ontbijt en diner) of indien van toepassing, op basis van all-inclusive, maar exclusief het tennisprogramma.  Het tennisprogramma kan vaak tegen een zeer aantrekkelijke prijs ook verlengd worden. U kunt vrijblijvend informatie over de verlengingsmogelijkheden opvragen bij één van onze medewerkers.  

VERBLIJF Al onze arrangementen zijn op basis van een verblijf in een tweepersoonskamer. Vaak is het wel mogelijk om op aanvraag een driepersoonskamer te boeken, dit is in de meeste gevallen een tweepersoonskamer met extra bed, tenzij anders door Tennisreis.nl wordt aangegeven. Gaat u alleen op tennisvakantie, dan kunt u kiezen voor een verblijf in een eenpersoonskamer. Voor het verblijf op een eenpersoonskamer geldt vrijwel altijd een toeslag.  

EENPERSOONSKAMER 
In geval van een eenpersoonskamer betaalt u vrijwel altijd een toeslag. Bij verblijf in een eenpersoonskamer dient u er rekening mee te houden dat deze kamers kwalitatief minder kunnen zijn dan de tweepersoonskamers in hetzelfde hotel. Bovendien is het aantal eenpersoonskamers soms beperkt en zijn de toeslagen voor eenpersoonskamers relatief hoog. Dit heeft te maken met het beleid van sommige hoteleigenaren. Wij doen er alles aan om de toeslagen zo laag mogelijk te houden. Belangrijk voor u om te weten is dat er in verschillende hotels de mogelijkheid is om een tweepersoonskamer voor alleengebruik te boeken, ook hier geldt in de meeste gevallen een toeslag. U kunt ons mailen voor meer informatie over de eenpersoonskamers in het door u gekozen hotel.   

HET ‘UPGRADEN’ VAN KAMERS 
Conform de onze reisvoorwaarden hoort u de kamer te krijgen waarvoor u heeft geboekt. Is dat door onvoorziene omstandigheden niet mogelijk, dan behoort u een kwalitatief gelijkwaardige óf betere accommodatie toegewezen te krijgen. Soms blijkt eenmaal ter plaatse dat er alleen nog luxe kamers beschikbaar zijn. Hierdoor kan het voorkomen dat u of andere deelnemers in een luxere kamer worden ingedeeld dan waarvoor geboekt en betaald is. Het komt tevens voor dat het hotel als extra service besluit om alle deelnemers van de tennisreis in luxere kamers in te delen, ondanks dat de geboekte kamers gewoon beschikbaar zijn. Het hotel bepaalt de indeling van de kamers altijd zelf. Tennisreis.nl BV heeft daar als reisorganisatie geen invloed op. Ook worden wij hiervan niet vooraf op de hoogte gebracht.  

SEIZOENSINVLOEDEN 
In het voor- of naseizoen is het in een aantal hotels (over het algemeen) wat rustiger. Het is daardoor (of door weersomstandigheden) mogelijk dat bepaalde onderdelen van het hotelprogramma geen doorgang vinden of dat sommige faciliteiten gesloten of beperkt geopend zijn. Bijvoorbeeld een à la carte restaurant, zwembad, watersportfaciliteiten en een animatieprogramma. Ook kan het voorkomen dat maaltijden in plaats van in buffetvorm in menuvorm worden geserveerd. Tennisreis.nl B.V. wordt voor deze ‘seizoensinvloeden’ niet verantwoordelijk gehouden.   

KORTING ‘GEEN DEELNAME TENNISPROGRAMMA’ 
De prijzen in onze flyer en op onze website zijn all-in prijzen tenzij anders vermeld, dat wil zeggen inclusief het Tennisreis.nl tennisprogramma. Wilt u of uw reisgenoot deelnemen zonder tennisprogramma dan ontvangt u een korting van € 125 op een tennislesweek en € 35 op een tennisweekend.  

KORTINGEN EN AANBIEDINGEN 
Mogelijke kortingen en aanbiedingen zijn enkel geldig op het genoemde kamertype en vertrekdata. Genoemde prijzen zijn vanaf prijzen p.p. en bij een 2-persoonsbezetting van de kamer. Als u boekt wordt de korting automatisch verrekend op de factuur die u van ons ontvangt. Reizen waarop kortingen van toepassing zijn, kunnen op bepaalde data uitverkocht zijn. Als een extra reis aan het aanbod wordt toegevoegd, dan is de korting op de extra reis niet van toepassing. Kortingen gelden niet voor reeds gemaakte boekingen. Kortingen gelden ook niet bij wijzigingen aan reeds gemaakte boekingen. Kortingen worden niet gegeven op de losse verkoop van opties en extra’s, vliegtickets, bus transfers en verzekeringen. Prijswijzigingen en typefouten voorbehouden.  

ACTIEVOORWAARDEN DOUBLE THE FUN TENNIS TOERNOOI 
Het arrangement is enkel geldig op genoemde aankomstdata en voor vermelde accommodaties tijdens het DTF toernooi. Niet geldig voor reeds gedane boekingen. Dit aanbod is niet geldig in combinatie met andere kortingen, (spaar)acties, waardebonnen of in geval van annulering. Geldig zolang de voorraad strekt. Het arrangement is alleen te boeken in combinatie met een verblijf op een van de aangeboden accommodaties waar het DTF toernooi plaatsvindt. Tennisreis.nl behoudt het recht voor om DTF sessies/indelingen aan te passen. Dit zal te allen tijde in overleg zijn met de hoofdboeker/aanmelder.  

REISVOORWAARDEN 
1. HERROEPINGSRECHT 

 De reiziger heeft het recht om binnen 24 uur na de totstandkoming van de reisovereenkomst deze zonder opgave van redenen kosteloos te herroepen tenzij dit recht in de aanbieding is uitgesloten door het gebruik van de term “definitieve boeking”. Onder reiziger wordt in dit verband uitsluitend de hoofdboeker/aanmelder verstaan. De reiziger heeft geen herroepingsrecht in geval de reisovereenkomst wordt gesloten binnen 8 weken voor vertrek.  

2. AANBETALING 

  2.1. Uw (aan)betaling dient u per ommegaande te voldoen, het restbedrag dient uiterlijk 6 weken voor vertrek in ons bezit te zijn. Wanneer u binnen 6 weken voor vertrek boekt, dan is de aanbetaling tevens het gehele bedrag. U kunt uw factuur voldoen door middel van overboeking op ons rekeningnummer o.v.v. uw factuurnummer. 

2.2. Indien u de volledige betaling niet 1 week voor vertrek heeft voldaan, zullen we u de reisbescheiden niet toesturen. Zodra de betaling dan wel binnen is, sturen we uw reisbescheiden toe. 

2.3. De reiziger die niet tijdig heeft betaald is over het verschuldigde bedrag vanaf de datum van verzuim de wettelijke rente verschuldigd. Voorts is hij na aanmaning gehouden tot vergoeding van de buitengerechtelijke incassokosten van lid 4.

2.4. De buitengerechtelijke kosten bedragen maximaal 15% over een reissom tot €2500,-; 10% over de daarop volgende €2500,-; 5% over de volgende €5000,- en 1% over het meerdere. De reisorganisator kan ten voordele van de reiziger afwijken van genoemde bedragen en percentages.


 3. ANNULERING 

  3.1. Standaard annuleringskosten
Tennisreis.nl/Tenniskamp.nl Indien een overeenkomst wordt geannuleerd, kan de reisorganisator de reiziger naast eventueel verschuldigde reserveringskosten de volgende annuleringskosten in rekening brengen: 
- bij annulering tot de 42ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling;
- bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 35% van de reissom; 
- bij annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de 21ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 40% van de reissom; 
- bij annulering vanaf de 21ste dag (inclusief) tot de 14e dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom; 
- bij annulering vanaf de 14e dag (inclusief) tot de 5e dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom; 
- bij annulering vanaf de 5e dag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom;
- bij annulering op de vertrekdag of later: de volledige reissom.  

3.2. Afwijkende annuleringskosten Double The Fun 

3.2.1. Voor eigen-vervoerreizen naar wooneenheden zoals bungalows, appartementen, stacaravans en campingstaanplaatsen, zijn naast eventueel verschuldigde reserveringskosten de volgende annuleringskosten verschuldigd:
- bij annulering tot de 42ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: aanbetaling;
- bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 60% van de reissom; 
- bij annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom; 
- bij annulering op de vertrekdag of later: de volledige reissom. 

3.2.2. Indien een reis is samengesteld uit verschillende onderdelen, waarop verschillende annuleringsbepalingen van toepassing zijn, gelden per onderdeel de specifiek hierop van toepassing zijnde bepalingen.  

3.3. Deelannulering 

3.3.1.Indien een reiziger uit een reisgezelschap zijn aandeel in de overeenkomst voor een gezamenlijk verblijf in een hotel, appartement, vakantiewoning of andere accommodatie annuleert, is hij annuleringskosten verschuldigd. 

3.3.2. Als de grootte van het resterende gezelschap in de prijstabel voor deze accommodatie voorkomt, doet de reisorganisator aan de overblijvende reiziger(s) een bij de nieuwe groepsgrootte passend wijzigingsvoorstel voor dezelfde periode en in dezelfde of vergelijkbare accommodatie. 

3.3.3. Indien het wijzigingsaanbod niet mogelijk is of niet wordt geaccepteerd, wordt de overeenkomst voor alle reizigers geannuleerd en zijn alle reizigers annuleringsgeld verschuldigd. 

3.3.4. Het totaalbedrag van annuleringsgeld en gewijzigde reissom zal de totale reissom van de oorspronkelijke reizigers nooit te boven gaan. Een eventueel overschot wordt op de nieuwe reissom in mindering gebracht.  

3.4. Annulering buiten kantooruren 
Annuleringen buiten kantooruren worden geacht te zijn verricht op de eerstvolgende werkdag.  

3.5. In-de-plaatsstelling 

3.5.1. De reiziger kan aan de reisorganisator verzoeken zich te laten vervangen door een ander. Daarvoor gelden de volgende voorwaarden:
de ander voldoet aan alle aan de overeenkomst verbonden voorwaarden; en
het verzoek wordt uiterlijk 7 kalenderdagen vóór vertrek ingediend, dan wel zo tijdig dat de benodigde handelingen en formaliteiten nog kunnen worden verricht; en
de voorwaarden van de bij de uitvoering betrokken dienstverleners verzetten zich niet tegen deze indeplaatsstelling.

Ingeval het verzoek niet kan worden ingewilligd, zal de reisorganisator dat met redenen omkleed aan de reiziger meedelen.

3.5.2. De aanmelder, de reiziger en degene die hem vervangt zijn hoofdelijk aansprakelijk tegenover de reisorganisator voor de betaling van het nog verschuldigde gedeelte van de reissom, de wijzigingskosten en de eventuele extra kosten als gevolg van de vervanging.

4. REISBESCHEIDEN

4.1. De reisorganisator geeft in de bevestiging aan op welk tijdstip en op welke wijze hij de reisbescheiden aan de reiziger ter beschikking zal stellen.

4.2. Indien de reiziger op het door de reisorganisator meegedeelde tijdstip, doch uiterlijk 5 werkdagen voor vertrek nog geen reisbescheiden ontvangen heeft, meldt hij dit onverwijld aan de reisorganisator.

5. VERPLICHTINGEN VAN DE REIZIGER

5.1. De reiziger is verplicht tot naleving van alle aanwijzingen door of namens de reisorganisator gegeven en is aansprakelijk voor schade veroorzaakt door zijn gedragingen. Dit te beoordelen naar de maatstaf van het gedrag van een correcte reiziger.

5.2. De reiziger die zodanig hinder of overlast oplevert of kan opleveren, dat een goede uitvoering van de reis daardoor wordt bemoeilijkt of kan worden bemoeilijkt, kan door de reisorganisator van (voortzetting van) de reis worden uitgesloten, indien van de reisorganisator in redelijkheid niet kan worden gevergd dat de overeenkomst wordt nagekomen. De hieruit voortvloeiende kosten komen voor rekening van de reiziger.

5.3. De reiziger is verplicht eventuele schade te vermijden en zo veel mogelijk te beperken.

5.4. Iedere reiziger dient uiterlijk 24 uur vóór het aangegeven tijdstip van vertrek van de terugreis zich van het exacte tijdstip van vertrek te vergewissen.

6. AANSPRAKELIJKHEID REISORGANISATOR

6.1. De aansprakelijkheid voor schade die de reiziger lijdt, is beperkt tot driemaal de reissom tenzij de reisorganisator de dienst zelf verricht en/of als er sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid aan de zijde van de reisorganisator. De reisorganisator kan zijn aansprakelijkheid voor schade, veroorzaakt door dood of letsel van de reiziger, niet uitsluiten of beperken.

6.2. Een tekortkoming in de nakoming van een verbintenis die hem kan worden toegerekend, verplicht de reisorganisator mede tot vergoeding van ander nadeel dan vermogensschade, voor zover door die tekortkoming derving van reisgenot is veroorzaakt. Deze vergoeding bedraagt ten hoogste eenmaal de reissom.

6.3. Indien op een, in de reisovereenkomst begrepen, dienst een verdrag of een Verordening van de EU van toepassing is, kan de reisorganisator zich beroepen op een uitsluiting of beperking van aansprakelijkheid die dat verdrag of Verordening aan een dienstverlener als zodanig toekent of toestaat.

6.4. De reisorganisator is evenmin aansprakelijk indien en voor zover de reiziger zijn schade heeft kunnen verhalen uit hoofde van een door hem afgesloten verzekering, zoals bijvoorbeeld een reis- en/of annuleringsverzekering.

PASPOORT EN GELDIGHEID  
Conform onze reisvoorwaarden dient u zelf voor vertrek na te gaan welke eisen het land van bestemming stelt ten aanzien van uw legitimatiebewijs. Neem voor de meest actuele informatie contact op met de ambassade van uw vakantieland. Bezit u niet de Nederlandse nationaliteit, dan is het mogelijk dat er voor u andere voorwaarden gelden. Wij adviseren u om hierover contact op te nemen met de ambassade van uw vakantieland.  

INENTINGEN EN VOORZORGSMAATREGELEN Voor meer informatie over inentingen en andere voorzorgsmaatregelen kunt u kijken op de website www.gezondopreis.nl of bellen naar de ‘Landelijke vaccinatielijn voor reizigers’, telefoonnummer (0900) 9584 (€ 0,45 per minuut).   

KLACHTEN 
Vanzelfsprekend doen wij er alles aan om uw reis en verblijf zo aangenaam mogelijk te laten verlopen. Toch kan het een enkele keer voorkomen dat wij door onvoorziene omstandigheden daar niet helemaal in slagen. Wanneer u klachten heeft, dient u deze ter plaatse onmiddellijk kenbaar te maken aan de tennisleraar of bij de receptie van het hotel. Op dat moment kan er vaak wat aan worden gedaan, achteraf is dat moeilijk. Wordt de klacht niet naar tevredenheid opgelost, neem dan direct contact op met Tennisreis.nl BV in Nederland: 0031-578-610011. Een klacht dient uiterlijk 2 maanden na aanvang van de reis bij ons schriftelijk te worden ingediend of per mail naar info@tennisreis.nl  

DOORGANG REIZEN 
Bij een te klein aantal deelnemers behoudt Tennisreis.nl B.V. zich het recht voor om de tennisreis te annuleren. U wordt hiervan uiterlijk 1 maand voor vertrek op de hoogte gebracht.  
Het minimum aantal deelnemers dat wij aanhouden verschilt per activiteit: 
Voor Tennisreis.nl: 5 deelnemers 
Voor Tenniskamp.nl: 12 deelnemers, tenzij kamp o.l.v. prominent dan 24 deelnemers! 
Voor Double The Fun: 20 deelnemers    

Favoriete tennisreizen

Op dit moment worden onderstaande reizen het meest geboekt.

Card image cap
50%
off
Spanje, San Antonio, Ibiza

Marble Stella Maris

Vanaf

€ 1.149,- p.p.